acne.jpg

Rosacea

Rosacea is een chronische huidaandoening waarbij we rode verkleuringen in het gezicht zien die gepaard kunnen gaan puistjes en ontstekingen. Naast het ontsierende beeld geeft rosacea vaak ook klachten zoals een gevoelige huid, een branderige huid en soms zelfs vervormingen van de huid. Omdat rosacea chronisch is zal dit altijd aanwezig blijven maar we kunnen de tekenen van rosacea wel verminderen en stabiliseren. Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Plan een gratis en vrijblijvend intakegesprek. Bekijk hier de tarieven voor het behandelen va rosacea.

Hoe ontstaat rosacea?

De oorzaak van rosacea is niet bekend. Er zijn meerder onderzoeken gedaan maar een exacte oorzaak is nooit beschreven. Rosacea ontstaat vaak tussen het 30ste en 50ste levensjaar. Het komt vaker voor bij vrouwen dan bij mannen. Als rosacea eenmaal bestaat zijn er verschillende factoren die het kunnen verergeren. De meest voorkomende factoren zijn:

• hormonen, vooral vrouwen ervaren dit tijdens een verandering van de hormonen, bijvoorbeeld de overgang.

• voeding en alcohol, vooral gekruid eten

• temperatuurswisselingen, vooral de overgang van kou naar warmte laat rosacea opvlammen

Welke stadia van rosacea bestaan er?

Rosacea is onder te verdelen is 3 stadia:

Stadium 1: Mild

In het eerste stadium worden vooral verwijde bloedvaatjes gezien, ook wel couperose genoemd. Daarnaast kunnen af en toe kleine puistjes en ontstekingen ontstaan.

Stadium 2: Matig

In het tweede stadium zien we dezelfde klachten als in het eerste stadium alleen kunnen hier ook grotere ontstekingen ontstaan. Ook kan de structuur van de huid wat grover gaan worden.

Stadium 3 Ernstig

In dit stadium is permanente roodheid aanwezig met grote ontstekingen. De structuur van de huid is grof en de huid kan zelfs vervormen.

Wat kan Huidkliniek Bilthoven betekenen bij rosacea?

Rosacea kunnen we vanwege de chronische aard niet volledig herstellen. We kunnen wel zorgen dat de huidbarrière sterker wordt waardoor de huid minder gevoelig is voor externe invloeden. De huid wordt minder rood en zal minder ontstekingen vertonen.

Behandelingen die kunnen worden toegepast bij rosacea:

Producten bij rosacea

Dermaceutic is een cosmeceutical. De producten bevatten hoge percentages van werkzame ingrediënten zoals antioxidanten. Deze ingrediënten zijn onmisbaar om de huidbarrière te versterken en rosacea te verminderen. Welke producten geschikt zijn voor jouw huid wordt besproken tijdens het gratis intakegesprek. Dit is afhankelijk de huidconditie en de behandeling die daarop volgt.

Voorbeelden rosacea voor en na behandeling