icepick scars acne on cheek on face in women cause of happen because of the overlaying ski

Acnelittekens

Acne veroorzaakt een beschadiging van de huid. Als deze beschadiging diep is kan dit een litteken achter laten. De littekens kunnen ook ontstaan wanneer veel gekrabd is aan acne of puistjes op een verkeerde manier zijn uitgeknepen. Acnelittekens kunnen zichtbaar zijn als rode of bruine vlekjes maar kunnen ook deukjes en putjes achterlaten in de huid. Vaak kunnen we met behandelingen acnelittekens verwijderen of verminderen.
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen bij acnelittekens? Plan een gratis en vrijblijvend intakegesprek. Bekijk hier de tarieven voor het behandelen van acnelittekens.

Hoe ontstaan acnelittekens?

Wanneer acne ontstaat zal dit in veel gevallen genezen zonder problemen. Wanneer acne ernstiger is met veel grote en diepe ontstekingen zien we vaker dat er littekens achterblijven. De ontstekingen geven schade aan het bindweefsel waardoor een deukje in de huid zal ontstaan, ook wel atrofische littekens genoemd. Daarnaast kunnen acnelittekens ook ontstaan door verkeerd behandelen. Wanneer een puistje verkeerd wordt uitgedrukt en er teveel weefselschade optreedt kan de huid herstellen met een litteken. Naast deukjes en putjes kunnen ook rode of donkere plekjes ontstaan na acne.

Wat kan Huidkliniek Bilthoven betekenen bij acnelittekens?

Acnelittekens kunnen erg ontsierend zijn. Helaas zijn de littekens niet altijd volledig te verwijderen. Wel kunnen we rode of donkere vlekjes verwijderen en deukjes en putjes minder diep maken waardoor de huid weer gladder wordt en de littekens minder opvallen. Met de behandeling zullen we het collageen stimuleren waardoor littekens ophogen. Daarnaast kunnen we door het vernieuwen van de huid donkere en rode plekjes verwijderen.

Behandelingen die kunnen worden toegepast bij acnelittekens:

Cosmetology beauty procedure. Young woman skin care. Beautiful female person. Rejuvenation
Cosmetologist making mesotherapy injection. Microneedle mesotherapy. Treatment woman at be

Producten bij acnelittekens?

Naast een behandeling adviseren wij altijd om thuis producten te gebruiken. Hoewel producten zelf littekens niet verminderen kunnen ze wel nieuwe littekens voorkomen en zorgen dat we een betere aanmaak van collageen kunnen stimuleren tijdens de behandelingen. Hierdoor zal je mooiere resultaten behalen. Wij werken met de producten van Dermaceutic. Dermaceutic is een cosmeceutical. De producten bevatten hoge percentages van werkzame ingrediënten zoals vitamine C en retinol. Welke producten geschikt zijn voor jouw huid wordt besproken tijdens het gratis intakegesprek. Dit is afhankelijk de huidconditie en de behandeling die daarop volgt.